IOC -problemer uttalelse som fordømmer rasisme

Den verdensomspennende olympiske komiteen har gitt ut en uttalelse om at organisasjonen “fordømmer rasisme i de sterkeste vilkår”, samt åpnet døren for idrettsutøvere for å avsløre følelsene sine på emnet under en fremtidig olympisk eller paralympisk LOSC Lille Skjorter Spill.

Problemet med atletprotester på pallen har vært en tvilsom noensinne med tanke på at amerikanske idrettsutøvere Tommie Smith så vel som John Carlos økte nevene på podiet på de olympiske sommerspillene i Mexico City, et skritt som utløste dem til å bli utstrakt for Mange år fra den olympiske bevegelsen. Mange nyere protester mot atletiske konkurranser har vært fornøyd med irettesettelse, da IOC hovedsakelig har overført for å holde slike uttrykk utenfor pallen. Det olympiske charteret i seg selv hindrer idrettsutøvere fra alle typer “demonstrasjon eller politisk, religiøs eller rasepropaganda” Liverpool FC Skjorter under lekene.

Men i en telefonsamtale med media etter et hovedstyremøte, åpnet IOC -president Thomas Bach med en uttalelse om IOCs holdning til nylige hendelser, samt diskusjoner som spredte seg over hele verden i kjølvannet av George Floyds død i hendene på myndighetene i Minneapolis.

“IOC betyr ikke -diskriminering som en for grunnleggende søyler for OL -bevegelsen,” sa Bach. “De olympiske leker er en ekstremt kraftig verdensomspennende presentasjon mot rasisme så vel som for inkludering. De er en begivenhet for menneskeheten til menneskeheten i all vårt mangfold. Idrettsutøvere fra alle 206 nasjonale olympiske komiteer så vel som IOC -flyktningolympiske team gleder seg over nøyaktig de samme rettighetene, og respekterer hverandre så vel som med nøyaktig samme politikk som gjelder alle uten noen form for diskriminering … … dette er i DNA fra de olympiske leker så vel som IOC som en organisasjon. ”

Bach uttalte på samme måte at IOC støtter en innsats fra IOC Athletes Commission, som jobber med idrettsutøvere over hele verden for å gå over metoder de kan avsløre tankene sine om saken, potensielt i løpet av selve spillene. IOC -utøvende styre støtter innsatsen fra IOC -idrettsutøverens kompensasjon for å sjekke ut forskjellige metoder for nøyaktig hvordan olympiske idrettsutøvere kan avsløre sin støtte til prinsippene som er nedfelt i OL -charteret, inkludert på tidspunktet for de olympiske leker i tillegg til å respektere OL ånd.”

Men om det til slutt inkluderer autorisasjon for idrettsutøvere til å avsløre seg på pallen forblir å se. Bach fortsatte med å oppgi at idrettsutøvere ville vise beviset for å respektere nondiscriminering. “Vi er også enige i utøverens kompensasjon om at vi alltid må respektere den olympiske ånden, så vel som det indikerer at vi må gjøre en Costa Ricas herrelandslag i fotball Skjorter forskjell mellom støtte til prinsippene i det olympiske charteret så vel som potensielt dissentious demonstrasjon.”

USOPC produserer idrettsutøvergruppe

Problemet med systemisk rasisme har på samme måte arbeidet sin metode i den amerikanske olympiske komiteen da administrerende direktør Sarah Hirshland ga ut en uttalelse om organisasjonens teknikk for saken. Uttalelsen ble avgitt etter rådhus med idrettsutøvere, som uttalte at de ikke var fornøyd med organisasjonens foreløpige uttalelser i aksjon mot protestene som feier nasjonen.

I sin nye kunngjøring uttalte Hirshland at hun ville produsere en idrettsutøverledet gruppe for å “utfordre politikken så vel som systemer i vår egen organisasjon som produserer hindringer for fremgang, inkludert vårt ideal til å protestere. Vi vil også gå inn for modifisering globalt. ”

“Smertene som svarte idrettsutøvere opplever så vel som av det svarte nabolaget – de siste ukene så vel som langt så godt lenge før drapet på George Floyd – er ubevisst,” skrev Hirshland. “Guts er inspirerende. I flere tiår har du snakket om likhet så vel som enhet samt ofret øyeblikket på pallen for endring. I tillegg til at vi ikke har klart å lytte så vel som tolererte rasisme så vel som ulikhet. Jeg beklager. Du burde ha det bedre. Du betyr noe. Svarte Liv betyr noe.”

USOPC har på samme måte sett tvist om podiumdemonstrasjoner, mye av nylig på Pan American Games 2019 da Fencer Race Imboden samt Hammer Thrower Gwen Berry ble satt på prøvetid for presentasjoner på pallen. Imboden tok et kne på pallen så vel som Berry økte en knyttneve, og tjente en irettesettelse fra USOPC. I fjor begynte organisasjonen å bringe Smith så vel som Carlos tilbake i bevegelsen, og innledet paret inn i USOPC Hall of Fame.

Tommie Smith så vel som John Carlos ble innført i USOPC Hall of Fame i november 2019, år etter at de demonstrerte på olympiske sommerleker i 1969 gjorde historie. Foto: Jason Gewirtz
Dele denne:
Skrive ut